Plângerea împotriva formularul PLF – Formularul digital de intrare în România

Conform prevederilor OUG nr. 129/2001, modificată prin OUG nr. 5/2022, din decembrie 2021 cei ce intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale trebuie să completeze formularul PLF.

În cazul în care persoana respectivă nu completează documentul obligatoriu la trecerea graniței, respectiv formularul de localizare a pasagerului (PLF) în termenul legal, aceasta este pasibilă de amendă iar amenzile primite sunt cuprinse, mai nou, între 500 și 3.000 de lei și intră în categoria sancțiunilor contravenționale, conform art. 4 alin. (1) ”Nerespectarea de către persoana care intră pe teritoriul României a obligaţiei de a completa formularul în termen de 24 de ore de la intrarea în ţară constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 3.000 lei.”.

Astfel, ele pot fi plătite la jumătate din minimul amenzii stabilite de lege, dar și contestate în termen de cel mult 15 zile. În plus, ca o excepție de la regulă, în cazul unei amenzi primite pentru necompletarea formularului PLF, contestarea ei se face în județul în care are sediul direcția de sănătate publică care a emis procesul-verbal, de cele mai multe ori, acesta fiind cel în care are domiciliul persoana sancționată.

Completarea acestui formular de localizare a pasagerului (PLF) se poate face, mai nou, într-un interval de 4 zile, respectiv cu 72 de ore înainte de trecerea frontierei și în cel mult 24 de ore după acel moment, conform prevederilor art. 1 ” În vederea identificării contacţilor unei persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 şi pentru prevenirea expunerii persoanelor la COVID-19, pe perioada pandemiei de SARS-CoV-2 persoanele au obligaţia de a completa Formularul digital de intrare în România, denumit în continuare formular, cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea pe teritoriul României.”.

În cazul necompletării formularului, cei ce intră în țară pot primi amenzi cuprinse între 500 și 3.000 de lei, conform celor precizate mai sus.

În același termen, de 15 zile, cei sancționați pot depune plângere împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii, potrivit OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor la Judecătoria în a cărei circumscripție își are sediul Direcția de Sănătate Publică județeană sau a municipiului București emitentă a procesului-verbal de contravenție.

Datele pe care trebuie să le conțină procesul-verbal de constatare și aplicare a contravenției nu sunt identice cu cele stabilite de OG 2/2001. Astfel, în Procesul-verbal primit pentru necompletarea formularului PLF nu apare locul în care a fost săvârșită fapta, dar trebuie să apară, în mod obligatoriu:

  • data la care este încheiat;
  • numele, prenumele, calitatea și instituția din care face parte agentul constatator;
  • numele, prenumele, domiciliul și codul numeric personal ale contravenientului, descrierea faptei contravenționale cu indicarea datei și orei;
  • indicarea actului normativ prin care se stabilește și se sancționează contravenția;
  • posibilitatea achitării, în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ;
  • termenul de exercitare a căii de atac și instanța la care se depune plângerea.     

E bine de știut că plângerea suspendă executarea, iar plângerile împotriva proceselor-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor au prioritate la soluționare.

După înregistrarea plângerii, Judecătoria fixează un termen de judecată, care nu poate depăși 30 de zile, și dispune citarea contravenientului sau, după caz, a persoanei care a făcut plângerea, a organului care a aplicat sancțiunea sau a martorilor.

Share your thoughts

You cannot copy content of this page